utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczyciela
900– ŚNIADANIE
czynności porządkowe,
przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
czynności samoobsługowe,
doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
kulturalne zachowanie się przy stole
930 – 1030– ZAJĘCIA EDUKACYJNE
w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycieli dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową - uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 15 obszarów edukacyjnych:
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.
Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
1030–1145– SPACERY I ZABAWY W OGRODZIE
czynności organizacyjno – porządkowe,
ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży,
wdrażanie do samodzielności,
zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
spacery, wycieczki,
zachowanie bezpieczeństwa,
przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację
1200– OBIAD
wdrażanie dzieci do samoobsługi,
praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,
dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
1230–1415- RELAKSACJA, DZIECI MŁODSZE LEŻAKOWANIE
próby samodzielnego zdejmowania odzieży,
odpoczynek poobiedni,
słuchanie bajek relaksacyjnych,
zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych,