Jak pracujemy

Celem nadrzędnym procesu edukacyjnego jest towarzyszenie dziecku w drodze życia i wspieranie go w jego pełnym, harmonijnym i osobowym rozwoju. Rodzice stają przed odpowiedzialnym zadaniem wprowadzenia dziecka w świat i wskazania prawdziwych wartości. Natomiast od nauczyciela wymaga się zastosowania metod, form pracy i środków dydaktycznych odpowiadających  możliwościom percepcyjnym i potrzebom przedszkolaka.

VipTalisman23

Niepubliczne Przedszkole Sióstr Prezentek w Warszawie działając w służbie Rodzinie podejmuje pracę z dziećmi poprzez: spotkania z Bogiem, uroczystości przedszkolne, słowo, obraz, dźwięk, ruch i zabawę.
    SPOTKANIA Z BOGIEM
  • aktywne uczestnictwo we Mszy Świętej przez: śpiew, dialog z kapłanem, zachowanie właściwych postaw liturgicznych,
  • używanie w życiu codziennym pozdrowień chrześcijańskich,
  • posługiwanie się tradycyjnymi formami modlitewnymi
  • słuchanie Pisma Świętego,
  • oglądanie obrazów i filmów o tematyce religijnej,
  • inscenizowanie treści biblijnych,
  • wyrażanie treści religijnych za pomocą ekspresji słownej i plastycznej itp.
  UROCZYSTOŚCI PRZEDSZKOLNE  
  • świętowanie Wigilii Bożego Narodzenia, Wielkanocy, Dnia Rodziny, Babci i Dziadka, Mamy i Taty, Dziecka, pożegnania absolwentów,
  • przygotowanie i prezentacja przedstawień okolicznościowych,
  • udział w zajęciach w Bibliotece,
  • oglądanie spektakli teatralnych i  koncertów muzycznych,
  • uczestniczenie w wycieczkach,
  • zabawa na balu karnawałowym itp.
SŁOWO
  • słuchanie wierszy, baśni, bajek i legend,
  • udział w rozmowach na temat utworów literackich, spektakli teatralnych, wycieczek, filmów itp.
  • ocenianie postaw bohaterów literackich,
  • swobodne wypowiadanie się w kontaktach z dorosłymi i rówieśnikami,
  • opisywanie różnic i podobieństw,
  • kontynuowanie przerwanych opowiadań,
  • wymyślanie lub zmienianie zakończenia utworu literackiego,
  • układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych,
  • recytowanie wierszy indywidualnie i zbiorowo,
  • globalne odczytywanie wyrazów,
  • analiza i synteza słuchowo – wzrokowa znanych wyrazów,
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi podczas przeliczania itp.
  OBRAZ  
  • obserwowanie przyrody ożywionej i nieożywionej,
  • oglądanie ilustracji w książkach dziecięcych,
  • wyrażanie swoich przeżyć i wiedzy za pomocą różnorodnych technik plastycznych,
  • wydzieranie i wycinanie z kolorowego papieru,
  • tworzenie prac przestrzennych,
  • wykonywanie upominków z okazji świąt i uroczystości,
  • grupowanie przedmiotów wg. określonego kryterium,
  • tworzenie kompozycji techniką kolażu itp.
      DŹWIĘK  
  • słuchanie, różnicowanie i nazywanie odgłosów z otoczenia i dźwięków przyrody,
  • reagowanie ruchem na zmiany w muzyce,
  • słuchanie utworów muzycznych, piosenek i pieśni,
  • śpiewanie piosenek indywidualnie i zbiorowo,
  • rozpoznawanie i nazywanie instrumentów muzycznych,
  • tworzenie układów tanecznych itp.
      RUCH  
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych i gimnastyce korekcyjnej,
  • udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych z elementami aerobiku,
  • uczestniczenie w grach i zabawach z wykorzystaniem sprzętu,
  • poznawanie sportów zimowych i letnich,
  • spacerowanie, zabawy w ogrodzie przedszkolnym itp.
ZABAWA
  • samodzielne i zespołowe organizowanie zabaw,
  • udział w zabawach tematycznych,
  • konstrukcyjnych: układanie klocków i materiałów przyrodniczych,
  • badawczych: doświadczenia z pływaniem i tonięciem przedmiotów, z magnezem, obserwacje z użyciem lupy,
  • dydaktycznych: utrwalenie pojęć i wiadomości itp.
  VipTalisman19